ATV-QUAD fórumO štvorkolkách

Aktuálny čas je Pia 29. Mar 2024 5:35:58


Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Pravidlá fóra


Rok/dátum článku je dátum kedy sa udalosť stala, alebo kedy bol článok prvýkrát zverejnený na internete. Niektoré články do roku 2010 sa už na pôvodných weboch nenachádzajú, tu sú ich kópie v pôvodnej forme. Facebook ATV Quad Category tu : https://www.facebook.com/Atv-Quad-Categ ... =bookmarks



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevok: 1 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: 2013-06-19 OFFROAD LODENICA 2013
PoslaťNapísal: Štv 11. Júl 2013 22:49:44 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia 22. Mar 2013 20:16:44
Príspevky: 338
Bydlisko: Šaľa
Osoba: muž
Jazdím od: 2002
Najazdené km na ATV: cez 100 000
Preferujem: terén
ATV: Yamaha Grizzly 700
OFFROAD LODENICA 2013
/očami spoluorganizátora/

Po úspechu prvého ročníka štvorkolkárskeho zrazu OFFROAD LODENICA 2012, sa v dňoch 19 -23. júna 2013 konal II. ročník zrazu OFFROAD LODENICA 2013 pod patronátom ATV WOLF RIDERS klub.

Duchovný otec a hlavný organizátor podujatia Redwing sľuboval podstatne väčšiu účasť ako vlani. Očakávanou účasťou cca 100 štvorkoliek, najväčšie podujatie takéhoto druhu v SR. Novinkou oproti minulému roku bola detská účasť v podobe 6 štvorkoliek.

Základňou zrazu, podobne ako vlani, je kemp na lodenici v Piešťanoch.
Tento rok však v znamení meteorológmi predpovedanými strašidelnými správami o očakávaných denných teplotách okolo 35°C bez akýchkoľvek zrážok. Kilometer, či dva bude dlhá kolóna pri spoločných presunoch ?? To vyzerá na "prachovú trophy"...

Streda 19.6.2013
Popoludní až do večera, prebieha príchod prvých účastníkov do kempu. Na bráne ich víta Redwing s igelitkou a inštrukciami pre každého. Z praktických dôvodov Redwing bránu presunul k bufetu..Ubytovávajú sa v chatkách, alebo na tráve v stanoch či autách. Dokonca aj v prívesnom vozíku na ktorom prišla štvorkolka. K večeru v bufete vedľa kempu rozvoniava cigánska, ktorú ako svoj vklad do podujatia pre všetkých zabezpečil Policajt2000. A aj od smädu sa niečo nájde. Zvítanie starých priateľov, či spoznávanie nových, prokračuje až do neskorej noci/rána..

Image Image Image Image
Na akciu vyrážam o 17.00 hod. Po vlastnej osi na kolke a pre nedostatok času po asfalte /môj chronický odpor k asfaltu je všeobecne známy/..Cca 50 km nepretržitej jazdy po asfalte do Piešťan patrilo k tej najdlhšej asfaltovej jazde v živote... Neskutočná nuda. Ani náznak adrenalínu, ktorý mám na takmer každom metri jazdy v teréne. Čo tí asfaltojazdci s vetrom vo vlasoch na tom asfalte vidia ??? Nedostatok činnosti zaháňam nepretržitou jazdou v stoji a drepmi, aby som mal aspom nejakú fyzickú záťaž..

V kempe Minelab tvrdí, že to nebol môj životný rekord. Na motorkárskom zraze "Komoča 2011" sme vraj prešli po asfalte v kolóne do Nových Zámkov 55 km.. Asi má pravdu. Minelab má vždy pravdu.. Tú jazdu si dobre pamätám. Na žiadosť organizátorov som v poslednej chvíli nechal dcéru na Grizzly 125 v kempe, aby vraj nezdržovala kolónu. Minelab zobral syna za seba na kolku. Bez EČ som si na to netrúfal... A tak som vyrazil ako posledný v kolóne pár stovák motoriek.. Za mnou celý čas už len policajné auto s majákmi uzatvárajúce kolónu..Kedy ma zastavia a spočítajú mi to? Nezastavili...

Image Image Image Image
Spať idem po polnoci.. V chatke je dusno, Gogo chrápe oveľa silnejšie ako ja.... Konečne mám dôkaz pre všetkých, čo tvrdili, že strašne chrápem .. Ešte nepočuli Goga.. Adam sa ma na Quadtrophy 2012 pýtal, či chrápem.. Nechápem, keď mu nevadilo, že na Quadtrophy 2011 spal s Gogom na izbe ..to potom už môže kľudne spať aj s motorovou pílou ... Okno je otvorené, komáre sa vďaka strašidelným zvukom vychádzajúcim z chatky dovnútra neodvážia..

Štvrtok 20.6.2013
Pripravený je orientačný pretek minimálne trojčlených družstiev. Štart i cieľ preteku je na lodenici v Piešťanoch. Nájsť treba 51 kontrolných bodov, v teréne medzi Piešťanami a Sereďou /vojenský výcvikový priestor - VVP/ na pravej strane toku Váhu.

Image Image Image Image
Príprave trate venovali najmä Gogo a Minelab od začiatku roku spústu času, kilometrov a benzínu. Neviem koľkokrát to prešli, ale viem, že posledný víkend pred zrazom boli vešať nad kontrolné body reflexné pásky... Minelab tvrdí, že v prilbe, keď človek stojí na štvorkolke, aby niekde hore zavesil pásku, je znížená priestorová orientácia. Neviem, vyskúšam keď budem na Vianoce vešať gule na stromček..

Žiadne GPS súradnice, iba mapy so zakreslením bodov a sedemhodinový časový limit. Na nájdenie všetkých bodov treba prejsť minimálne 100 km.. /s blúdením aj 150 /. Každé družstvo dostane svoju verziu otázok, týkajúcich sa kontrolných bodov... Opisovať od súperov bude ťažko, aj keby súperi proti tomu nič nemali, nakoľko 4 po sebe štartujúce družstvá majú rôzne otázky ku kontrolným bodom. Všetky kontrolné body sú výlučne miestami, ktoré sa nachádzajú v teréne a neboli vytvorené pre účely preteku.

Od 9.00 hod štartujú v časových intervaloch jednotlivé družstvá.... Teplomer ukazuje 25 st. a to deň iba začína ...

Image Image Image
Horúčava si v priebehu dňa vyberá svoju daň. Zovretá voda v chladičoch či iné závady. Do kempu sa vracia predčasne niekoľko strojov na lane.. Iné "hasia" problémy na trati vodou z Váhu, ktorej organizátori zabezpečili našťastie dosť nielen pre mašiny, ale aj pre rozhorúčené posádky.

Spolu s prvými pretekármi vyrážame aj s Ďurim na kolkách do VVP Sereď /vojenský výcvikový priestor, do ktorého máme vďaka Redwingovi povolený vstup/. Minelab s Gogom na aute s vozíkom aj kolkami. Asi po hodine jazdy sme aj s Ďurim na mieste.. Ďuri mal brýle a tak sa tentokrát nikde nestratil. Keď sme pri príprave zrazu prechádzali trať, Ďuri sa stratil a Minelab tvrdil, že to preto, lebo nemal brýle.. Po vyše hodine sme ho našli aj s brýlami na nose..

Kým jednotlivé tímy bojujú na trati, vo VVP Sereď skupinka organizátorov a dobrovoľníkov vytyčuje trať na zajtrajší trialový pretek.. Do zeme treba zatĺcť cca 60 kusov 150 cm dlhých kolíkov, ktoré budú slúžiť ako bodované bránky na technických úsekoch trate..
Kolíky aj s potrebným materiálom doviezol na začiatok VVP na aute syn Paľko. S Gogom, ktorý medzičasom aj s Minelabom dorazili na aute do VVP, ich prevážame na kolkách na miesto konania triálu. Organizáciu triál preteku mám na starosti ja. Gogo, Minelab aj Ďuri mi aktívne pomáhajú.. Hodinu ma Gogo s Minelabom presviedčajú, že v bahnovej kaluži sa pretek pre neprejazdnosť uskutočniť nedá.. Napriek tomu som tam nejaké bránky postavil... Nikto tam na druhý deň nezapadol tak, že by si neporadil sám. Dokonca ani naviják nebol v akcii.. Mal som tých bránok tam postaviť viac a bola by ešte väčšia zábava.. Proti tým dvom sa však bojovalo ťažko. Gogo je oveľa väčšia hmotnostná kategória a Minelab zase vláčí zo sebou na kolke aj náhradný valec s piestom a sviečkou... Silné argumenty, ale ako sa ukázalo na druhý deň, pre odhad čo sa v teréne s kolkou prejsť dá, nepodstatné..

Nachádzame sa vo vojenskom priestore, neustále sa musíme brániť útokom. Komáre sa na nás vrhajú zo všetkých strán. Zároveň nacvičujeme aj chemický poplach. Množstvo repelentov, ktoré sme na seba postupne vystriekali, prekračuje množstvo kyslíka vo vzduchu. Komáre sú asi vybavené antirepelent ochranou a útočia ďalej... Na rok im tam postavíme tabuľu "Zamorené repelentmi", vojaci na to fungujú, možno aj komáre...

Image Image
Mimo porastov je zem úplne spálená a tvrdá ako kameň... Dostať tie kolíky do zeme je riadna drina, zvlášt keď je cca 35 st. v tieni. Ale na to máme Paľka, nemusí platiť posilňovňu a môže využiť svoje svaly aj na užitočnejšie veci ako fučanie do činiek a všelijakých tých posilovacích strojov a ešte k tomu zadarmo. A tak veselo tlčie veľkým kladivom do tých kolíkov..

Popoludní každú chvíľu počuť na okolí zo všetkých strán hukot motorov. To zablúdilci hľadajú kontrolný bod vo VVP. Cca o 16.00 hod jeden natešený tím hľadá vo VVP cieľ preteku, lebo už po 6. hodinách našli všetky kontrolné body. Po vysvetlení, že cieľ je v Piešťanoch /cca 50 km/, smutne otáčajú mašiny hore prúdom Váhu /penalizácia za nedodržanie časového limitu 7 hod. ich neminie/.

Do kempu v Piešťanoch až do večera postupne prichádzajú súťažné tímy.. Unavení, zaprášení a upečení jazdci i stroje majú toho dosť..

Po osviežujúcej sprche v kempe sa začína večer plný zážitkov z dnešného dňa a nevyhnutného občerstvenia.

Asi o 17.00 končíme s vytyčovaním triál trate vo VVP Sereď. Idem na kolke domov osprchovať upotené, zaprášené, dobodané a repelentmi zasmradené telo... Po sprche na chvíľu zaľahnem /taký bol plán/, zobudím sa o 20.30 hod .. Nemá význam merať cestu nazad do Piešťan, ak mám byť ráno o 10.00 hod ako zodpovedný za trial pretek vo VVP Sereď.. Zopakovať asfalt-trophy na kolke z predošlého dňa ma desí..

Piatok 21.6.2013
Už od rána pripeká. Vo VVP Sereď je pripravený trialový pretek, šprinty dvojíc a detský pretek.
Ráno volá Redwing, že sa zmenil plán a treba nakúpiť špekáčky+všetko ostatné na opekačku vo VVP Sereď /pôvodne mala byť na lodenici v Piešťanoch/. Od tejto chvíle mám rozhádzaný celý časový harmonogram. Ja na kolke, dcéra Mirka /rozhodca v 3. sekcii triálu a rozhodca na MX dráhe vo Vinohradoch/ na aute s potrebnou výbavou k triál preteku sa stretávame vo VVP Sereď pri jazere. Ako pomocníci zároveň prichádzajú Paľko na Grizzly 700 a Miško na Grizzly 125..
Vyložíme z auta pri jazere všetky veci k triál preteku a posielam Mirku k nákupu špekáčiek a ostatných vecí k opekačke....

Ráno štartujú z Piešťan dve kolóny. Malá - deti s doprovodom rodičov na čele s Minelabom a hlavná kolóna na čele s Gogom.

Image Image Image
Hlavná kolóna už po pár km pripomína "pochod" proti rasovej neznášanlivosti. Všetci sú rovnakí - sivo čierni, od prachu a potu. Cca o 10.30 hod dorazilo čelo hlavnej kolóny do VVP. Čas štartu trialového preteku sa posúva.

V záujme úspory času, naložili sme pri jazere vo VVP potrebný materiál k preteku na prívesný vozík maďarských účasníkov zrazu zo zastúpenia firmy POLARIS. Veľký biely džíp s vozíkom s UTV, štvorkolkami a materiálom po cca 500 m prerazil na oceľovej rúre trčiacej zo zeme ľavú prednú pneumatiku. Vojakom to tam asi nevadí, tanky majú pásy a BVP automatické dofukovanie kolies. Alebo tam tiež nacvičujú výmenu gúm na bojisku..

Nastal zmätok, skladali sa mašiny z vozíka.Hodnú chvíľu trvalo, kým sa všetok potrebný materiál presunul na štvorkolkách na štart.. Mirka namiesto na trati ako rozhodca, rozhoduje sa v LIDLI aké špekáčky a príslušenstvo kúpiť.. Juro, ktorý mal byť rozhodca na druhej sekcii stále neprišiel.. Narýchlo zaškoľujem Adama s priateľkou do úlohy rozhodcov v druhej sekcii triálu.
Špekáčky aj Mirka dorazili, pretek začína...

Trialový pretek má tri rôzne sekcie. V hustom poraste, v jamách na pražiacom slnku a bahennú.
Úlohou jazdca je v stanovenom časovom limite nazbierať čo najviac bodov, prejazdom podľa náročnosti obodovaných bránok. Jazdecky i divácky príťažlivá súťaž zaujala väčšinu zúčastnených.

V prvej sekcii pod Gogovým dozorom sa preplietajú jazdci medzi stromami. Otáčanie, cúvanie, kľučkovanie, preveruje ich jazdecké schopnosti na malom priestore.

Image Image Image Image
Video : Trial I. sekcia
Druhá sekcia s rozhodcom Adamom, ku ktorému sa pridal neskôr aj Juro, je plná výjazdov a zjazdov do strmých jám.. Terén je členitý, neprehľadný a tak rozhodcom asistujú aj Paľko s Miškom.

Image Image Image Image
Video : Trial II. sekcia
Tretiu, bahnovú sekciu manažuje Mirka.. Napriek obavám, bahno zvládli všetci, ktorí sa do neho pustili. Osobitnú pozornosť si zasluhuje výkon mladého maďarského pretekára.. Už na štarte nenechal nikoho na pochybách, že to myslí v tom bahne vážne. Zhodil zo seba oblečenie a vyštartoval so svojou športkou iba v krátkych gatiach.. V najväčšom bahne nečakal, kým kolka beznádejne zapadne, zoskočil do toho sajrajtu a pod plynom ju pretlačil ďalej. Podobne prešiel aj poslednú bahnovú bránku .. Poradil si zo zadokolkou aj v úseku, do ktorého sa neodvážili ani niektorí jazdci so 4x4. "Kto umí, ten umí" ako vraví Aligátor a jeho kolegovia z českých zemí.

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Video : Trial III. sekcia
Veľké jazero uprostred VVP poskytuje priebežne všetkým možnosť relaxu, ochladenia a zmytia prachu z jazdy v kolóne z Piešťan do Serede.

Image Image Image
Občerstvenie, oddych a niečo pod zub našli účastníci v neďalekej "RAKETE" pri Váhu, ktorá na požiadanie Minelaba v tento deň ožila a fungovala už od 11.00 hod.

Šúťaž v šprintoch dvojíc povedľa jazera a kúdoly prachu za jazdcami svedčili o záujme účastníkov vyskúšať si akceleračné schopnosti svojich strojov na krátkej vzdialenosti. Aj deti si prišli na svoje

Image Image Image Image
Záver programu vo VVP tvoril pretek malých detských jazdcov na uzavretej trati. Naši potomkovia v snahe o najrýchlejšie zajazdené kolo nechali na trati dušu.
Program vo VVP sa pomaly chýli ku koncu, treba zbaliť všetok materiál. Redwing zvoláva pomocníkov, aby išli pozbierať drevené kolíky z triálu. Zvážame všetko na kolkách a nakladáme do auta. Jeden horlivec priniesol aj všetky kolíky z bahennej sekcie. Tak to teda nie.. Ten smrad si do auta naložiť nedám.

Image Image Image Image

Auto je však plné proviantu určeného na opekačku, ktorá nakoniec bude v Piešťanoch. Dobrovoľníci si to podelia a nastrkajú do kufrov svojich koliek. Kým špekáčky dorazia do kempu, zaručene budú predpečené...

Nasleduje presun celej kolóny do Piešťan.

Z VVP smerujem na kolke domov. Po nevyhnutnej hygiene sadáme s Mirkou do auta a ideme do Piešťan.

V kempe sa už všetko pripravuje na večerný program, ktorého nosná - tekutá časť podobne ako včera prebieha v priestoroch bufetu.

Image Image Image Image
Záver dňa /alebo začiatok nového ??/ strávime u Aligátora a jeho parťákov ubytovaných na tráve. Vytrvalo odolávam pokusom naliať do mňa rozličné, zaručene najlepšie alkoholové moravsko-čeké špeciality.
Nakoniec ma aj tak zlomili.. Dokonca ani Goga som nepočul chrápať..

Sobota 22.6.2013
Ráno v predstihu vyrážame autom domov, nabaliť veci na pretek vo Vinohradoch.

Cca o 9.00 hod nasleduje presun celej kolóny po pravej strane Váhu do Hlohovca a odtiaľ po ľavej strane na motokrosovú dráhu vo Vinohradoch nad Váhom. Na programe dňa je MX pretek. Víťazí jazdec s najrýchlejšie zajazdeným jedným kolom.
Už pred príchodom kolóny na trať, dorazili na miesto zástupcovia slovenského i maďarského POLARISU aj so svojimi strojmi učenými na pretek i predvádzacie jazdy.
Pri kontrole dráhy pred pretekom sa mi v jednej zákrute naskytol zaujímavý pohľad. Z buriny vytŕčalo niečo ako lesný mužík. Podal som Mikimu plastovú pásku na zastavenie úniku benzínu a pokračoval v kontrole trate.

Image Image

Minelab s Ďurim vypáskovávajú niektoré úseky trate.
Najväčšiu radosť vyprahnutej a zaprášenej kolóne spôsobil pristavený pojazdný bufet aj so sedením pod slnečníkmi.. Pečené klobásy, cigánska a chladené nealko nápoje išli na dračku.
Ochladenie a kúpanie vo Váhu aspom čiastočne zmiernilo účinky žeravého slnka.. Pretek prebehol bezproblémovo, akurát s jednou malou nepríjemnosťou mladého pretekára pri doskoku pred cieľom.
Z počiatku nedobre vyzerajúce narazenie kolena o riadidlá, však vyriešil chladiaci sprej.. Za rozhodcovským stolíkom svoju úlohu bezproblémovo zvládli Mirka a Ľubka.

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Tretí deň na saharskom slnku už poznačil takmer všetkých... a aj niektoré stroje. Organizátormi pripravenú lahôdku v podobe "naviják trophy" si trúfli vyskúšať iba traja jazdci. Špeciálne vybraný úsek trate je prejazdný iba za použitia navijáka. Gogo na to vyrobil špecálny oceľový kôl, ktorý po Minelabovom zatlčení do zeme na vrchole stúpania, slúžil na uviazanie navijáka.
Video : Naviják-trophy

A tak sa s radosťou účastníci vydali nazad do kempu, pričom jedna skupina si urobila podobne ako vlani výjazd na vyhliadku Šianec nad Hlohovcom. Tí čo sa tam tešili na občerstvenie v zrubovom bufete boli sklamaní. Po bufete našli iba zbytky zhorených základov.. Ani ten bufet nevydržal vysoké teploty ......

Image Image Image Image
Po odchode koĺóny z Vinohradov balíme aj my. Cesta domov a znovu do Piešťan, okrem Mirky beriem aj Miška, ktorý si pôjde prevziať cenu za III. miesto v detskej súťaži vo VVP.

Príchod do kempu v Piešťanoch sa niesol v očakávaní následného celovečerného programu. Vyhlasovanie výsledkov súťaží vo všetkých kategóriách, preberanie medailí a vecných cien. Tombola s veľkým množstvom cien, to všetko najmä vďaka sponzorom, ktorí podporili akciu. V réžii hlavného sponzora bol až do rána aj guláš z diviny s čapovaným pivom.

Image Image Image
Redwing prišiel za mnou, aby sme aj s Gogom a Minelabom navrhli niekoho na cenu organizátorov.
Ńavrhol som im Redwinga, nesúhlasili.. O hodinu neskôr Redwing povedal do mikrofónu moje meno. Tak to som teda nečakal, prekvapenie ako hrom..

V závere programu pred polnocou ešte prebehla súťaž v ťahaní kolky s Goliášom, pití piva na rýchlosť a konzumácie feferónok.


Image Image Image
Už svitalo, keď sa poslední vytrvalci vybrali spať. Opäť sme skončili na "Aligátor párty". Tentokrát som odolal. Spomienka na nedávnu metanolovú aféru u našich susedov a včerajšia skúsenosť ma zachránila od pokušenia...

Gogo v posteli ešte nespí. Chvíľu s ním aj s Miškom komunikujeme. Uprostred vety sa Gogo zasekne.. Nasleduje už len chrááápanie. Čo sa stalo ujovi? Pýta sa Miško. Uvidíš do rána. Neuvidel nič, ale počul toho viac než dosť...

Nedeľa 23.6.2013

Ťažké zobúdzanie, ešte ťažšie ráno, dopoludnie .. Pomôcky na zisťovanie množstva alkoholu v krvi sú v kurze.. Nakladanie mašín na vozíky, či batožín na mašiny dominuje.. Lúčenie, dovidenia o rok, alebo aj skôr, na inom mieste ... Pôvodne zaplnený priestor kempu onedlho zíva prázdnotou ...

ZÁVER

Príjemný prekvapením bola účasť maďarského Polarisu na zraze. Boli viac, než oživením programu. Okrem predvedených mašín, ich jazdci ukázali aj výborné jazdecké schopnosti v súťažiach, výsledkom čoho bola slušná zbierka medailí.

Veľká akcia so širokým programom a vďaka extrémnemu teplu a prachu aj s náročnými podmienkami.
Cca 300 km jazdenia výlučne v teréne bez výskytu vážnejších úrazov či technických problémov.. Čo viac si duša štvorkolkára môže priať ?? Snáď iba kvalitný respirátor a odolnú pečeň na takejto akcii...

K organizácii podujatia :
Podujatie v takomto rozsahu si vyžaduje väčší počet organizátorov. Nie ani tak v prípravnej fáze, tam problém nebol, ale počas jej priebehu... Program zrazu bol vopred známy a v budúcnosti bude potrebné mať na každú činnosť či už v kempe, počas presunu alebo v cieľi presne určený počet ĺudí, ktorí dávno vopred vedia, čo majú v daný deň presne robiť.. Potom sa nemôže stať, že napr. nemá kto nachystať drevo na opekanie..

Orientačný pretek bol výborne pripravený a učite potešil každého. Potenciál VVP v Seredi je omnoho väčší, ako sme vlani i tento rok využili.. Rozľahlosť a variabilita terénu môže byť inšpiráciou na jeho budúce širšie využitie. Nakoniec, koľko takých terénov máme v blízkom, či širšom okolí k dispozícii??

Zaradenie MX preteku na dráhe vo Vinhradoch do hlavného denného programu je v budúcnosti na zváženie. Dve hodiny cesta v kolóne tam, dve nazad a na mieste cca 2 minúty pretekania. Naviac divácky nezaujímavého, pretože drvivá časť trate je mimo dohľad ... A to nehovorím o tom, že väčšina účastníkov zrazu nie sú pretekári, ktorí by mali chuť na takéto meranie síl, navyše na trati, ktorá určite nepatrí k tým najľahším.
Vlanajšie popoludňajšie zastavenie na trati aj s pretekom lepšie splnilo svoj účel ...

Máme však ďaľšie skúsenosti a na budúce tu, alebo pri inej akcii, to bude zase o kúsok lepšie..

Linky :
Tomtomove pekné video-zostrih
Bombardierove detské video-zostrih
Mapy orientačný pretek
Informačný bulletin k acii
Viac foto+video materiálu nájdete na stránke ATV WOLF RIDERS KLUB

(c) 2013

(všetky články od Grizzly660 : autorske-clanky-f564/)


Ohlásiť tento príspevok
Hore
 Profil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevok: 1 ] 

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Môžete zakladať nové témy v tomto fóre
Môžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron

Poháňa phpBB® Forum Software © phpBB Group